POLITYKA PRYWATNOŚCI I PLIKÓW COOKIE WKG Sp. z o.o.

1. DEFINICJE
1.1. Administrator – WKG sp. z o.o. z siedzibą w Raciszynie, ul. Działoszyńska 69, 98-355 Raciszyn, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000903953, REGON: 592180791, NIP: 7722169189, kapitał zakładowy w wysokości 50 000 000,00 złotych, posiadająca status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu przepisów ustawy o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.
1.2. Dane osobowe – informacje o osobie fizycznej zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania poprzez jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość, w tym imię i nazwisko, adres do korespondencji, dane kontaktowe, IP urządzenia, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookie oraz innej podobnej technologii.
1.3. Polityka – niniejsza Polityka prywatności.
1.4. RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
1.5. Serwis – strona internetowa prowadzona przez Administratora pod adresem https://www.wkg.pl/
1.6. Użytkownik – każda osoba fizyczna odwiedzająca Serwis lub korzystająca z jednej albo kilku usług czy funkcjonalności opisanych w Polityce, osoba kontaktująca się z Administratorem za pośrednictwem udostępnionych przez Administratora kanałów (telefonicznie, mailowo), klient Administratora, potencjalny klient, uczestnik wydarzeń organizowanych przez Administratora, jak również każda inna osoba, wobec której Administrator kieruje działania marketingowe lub z którą kontaktuje się w związku z prowadzoną działalnością.

2. PRZETWARZANIE DANYCH
2.1. W związku z korzystaniem przez Użytkownika z Serwisu Administrator zbiera dane w zakresie niezbędnym do świadczenia poszczególnych oferowanych usług, a także informacje o aktywności Użytkownika w Serwisie.
2.2. W związku z zainicjowaniem kontaktu przez Użytkownika Administrator zbiera dane w zakresie niezbędnym do udzielenia odpowiedzi i dalszego kontaktu w sprawie, z którą Użytkownik zwrócił się do Administratora. Administrator przetwarza między innymi następujące rodzaje danych osobowych: imię, nazwisko, numer telefonu, adres mailowy oraz inne dane, jakie Użytkownik poda Administratorowi. Dane osobowe zbierane są bezpośrednio od Użytkownika w momencie wysłania zapytania/zainicjowania kontaktu z Administratorem.
2.3. W związku z realizacją działań o charakterze marketingu bezpośredniego Administrator przetwarza dane w zakresie niezbędnym do przesyłania materiałów promocyjnych, zaproszeń na wydarzenia oraz ulotek informacyjnych dotyczących oferowanych usług lub produktów za pośrednictwem poczty tradycyjnej. W tym celu Administrator może przetwarzać takie dane jak: imię i nazwisko, adres korespondencyjny nazwa firmy lub instytucji (jeżeli dotyczy), stanowisko służbowe (jeżeli dotyczy)

Poniżej zostały opisane szczegółowe zasady oraz cele przetwarzania Danych osobowych gromadzonych podczas korzystania z Serwisu przez Użytkownika, w związku z zainicjowaniem kontaktu z Administratorem oraz w związku z realizacją przed Administratora marketingu bezpośredniego.

3. CELE I PODSTAWY PRAWNE PRZETWARZANIA DANYCH
KORZYSTANIE Z SERWISU
3.1. Dane osobowe wszystkich osób korzystających z Serwisu (w tym adres IP lub inne identyfikatory oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookies czy innych podobnych technologii) przetwarzane są przez Administratora:
3.1.1. w celu świadczenia usług drogą elektroniczną w zakresie udostępniania Użytkownikom treści gromadzonych w Serwisie – wówczas podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
3.1.2. w celach analitycznych i statystycznych – wówczas podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na prowadzeniu analiz aktywności Użytkowników, a także ich preferencji w celu poprawy stosowanych funkcjonalności i świadczonych usług;
3.1.3. w celu ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ochronie jego praw.
3.2. Aktywność Użytkownika w Serwisie, w tym jego Dane osobowe, są rejestrowane w logach systemowych (specjalnym programie komputerowym służącym do przechowywania chronologicznego zapisu zawierającego informację o zdarzeniach i działaniach, które dotyczą systemu informatycznego służącego do świadczenia usług przez Administratora). Zebrane w logach informacje przetwarzane są przede wszystkim w celach związanych ze świadczeniem usług. Administrator przetwarza je również w celach technicznych, administracyjnych, na potrzeby zapewnienia bezpieczeństwa systemu informatycznego oraz zarządzania tym systemem, a także w celach analitycznych i statystycznych – w tym zakresie podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
KONTAKT Z ADMINISTRATOREM
3.3. Dane osobowe Użytkownika przetwarzane są w celach:
a) udzielenia odpowiedzi na zapytania kierowane do Administratora telefonicznie oraz przesyłane za pośrednictwem poczty elektronicznej (podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. f) RODO - tj. realizacja prawnie uzasadnionego interesu Administratora)
b) przedstawienia oferty, w związku możliwością złożenia i realizacji zamówień oraz zawierania umów, dotyczących usług/produktów oferowanych przez Administratora- w szczególności jeżeli wysłane zapytanie zawierało prośbę o ofertę (podstawa: art. 6 ust. 1 lit. b) - RODO)
c) wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora, jakim są m.in. ustalenie, obrona i dochodzenie roszczeń oraz tworzenie zestawień, analiz i statystyk na potrzeby wewnętrzne Administratora, zapewnienie bezpieczeństwa usług, a także ich ciągłe udoskonalanie, rozpatrywanie zapytań i reklamacji produktów i usług Administratora (podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).
3.4. Dane osobowe Użytkownika mogą również zostać udostępnione podmiotom z Grupy CRH. Podstawą udostępnienia danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na zarządzaniu bazą kontaktów handlowych.
3.5. Podanie danych jest dobrowolne, jednak niezbędne do przetworzenia zapytania.
MARKETING BEZPOŚREDNI
3.6. Dane osobowe przetwarzane są również w celu marketingu bezpośredniego (promowanie produktów i usług Administratora oraz budowanie relacji z klientami i partnerami poprzez przekazywanie informacji handlowych, zaproszeń na wydarzenia i materiałów informacyjno-promocyjnych) prowadzonego w formie tradycyjnej (np. listownej) (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).
3.7. Dane wykorzystywane w celach marketingu bezpośredniego pochodzą bezpośrednio od osoby, której dane dotyczą (np. w wyniku wcześniejszego kontaktu, spotkania, relacji handlowej).

 4. PLIKI COOKIES ORAZ PODOBNA TECHNOLOGIA
4.1. Pliki cookies to małe pliki tekstowe instalowane na urządzeniu Użytkownika przeglądającego Serwis. Cookies zbierają informacje ułatwiające korzystanie ze strony internetowej – np. poprzez zapamiętywanie odwiedzin Użytkownika w Serwisie i dokonywanych przez niego czynności.
COOKIES „SERWISOWE”
4.2. Administrator wykorzystuje tzw. cookie serwisowe przede wszystkim w celu dostarczania Użytkownikowi usług świadczonych drogą elektroniczną oraz poprawy jakości tych usług. W związku z tym Administrator oraz inne podmioty świadczące na jego rzecz usługi analityczne i statystyczne korzystają z plików cookies, przechowując informacje lub uzyskując dostęp do informacji już przechowywanych w telekomunikacyjnym urządzeniu końcowym Użytkownika (komputer, telefon, tablet itp.). Pliki cookies wykorzystywane w tym celu obejmują:
4.2.1. pliki cookies z danymi wprowadzanymi przez Użytkownika (identyfikator sesji) na czas trwania sesji (ang. user input cookies);
4.2.2. sesyjne pliki cookies odtwarzaczy multimedialnych (np. pliki cookies odtwarzacza flash), na czas trwania sesji (ang. multimedia player session cookies);
4.2.3. trwałe pliki cookies służące do personalizacji interfejsu Użytkownika na czas trwania sesji lub nieco dłużej (ang. user interface customization cookies).

5. NARZĘDZIA ANALITYCZNE STOSOWANE PRZEZ PARTNERÓW ADMINISTRATORA
5.1. Administrator oraz jego Partnerzy stosują różne rozwiązania i narzędzia wykorzystywane dla celów analitycznych i marketingowych. Poniżej znajdują się podstawowe informacje na temat tych narzędzi. Szczegółowe informacje w tym zakresie można natomiast znaleźć w polityce prywatności danego partnera.

GOOGLE ANALYTICS
5.2. Pliki cookies Google Analytics są to pliki wykorzystywane przez spółkę Google w celu analizy sposobu korzystania z Serwisu przez Użytkownika, do tworzenia statystyk i raportów dotyczących funkcjonowania Serwisu. Google nie wykorzystuje zebranych danych do identyfikacji Użytkownika ani nie łączy tych informacji w celu umożliwienia identyfikacji. Szczegółowe informacje o zakresie i zasadach zbierania danych w związku z tą usługą można znaleźć pod linkiem: https://www.google.com/intl/pl/policies/privacy/partners.
WTYCZKI SPOŁECZNOŚCIOWE
5.3. W Serwisie wykorzystywane są wtyczki portali społecznościowych (Facebook, LinkedIn, Vimeo). Wtyczki pozwalają Użytkownikowi na udostępnienie treści publikowanych w Serwisie w wybranym portalu społecznościowym. Stosowanie w Serwisie wtyczek powoduje, że dany serwis społecznościowy otrzymuje informacje o korzystaniu z Serwisu przez Użytkownika i może przypisać je do profilu Użytkownika tworzonego w danym portalu społecznościowym. Administrator nie posiada wiedzy na temat celu i zakresu zbierania danych przez portale społecznościowe. Szczegółowe informacje na ten temat można znaleźć pod poniższymi linkami:
5.3.1. Facebook: https://www.facebook.com/policy.php
5.3.2. LinkedIn: https://pl.linkedin.com/legal/privacy-policy
5.3.3. Vimeo: https://vimeo.com/privacy
FILMY Z YOUTUBE
5.4. W Serwisie osadzone zostały filmy z YouTube, które są przechowywane na platformie YouTube i mogą być odtwarzane bezpośrednio z Serwisu Administratora. YouTube to usługa firmy Google LLC, D/B/A YouTube. 901 Cherry Ave., San Bruno, CA 94066, USA. Wszystkie filmy są osadzone w trybie ochrony prywatności, co oznacza, że żadne dane o Użytkowniku nie są przesyłane do Google, dopóki nie odtworzy on nagrania. Gdy Użytkownik odtwarza nagranie, YouTube zapisuje na urządzeniu Użytkownika pliki cookies i otrzymuje informacje o odtworzeniu nagrania z poziomu określonej strony internetowej, nawet jeśli Użytkownik nie posiada konta Google lub nie jest zalogowany. Po odtworzeniu nagrania Administrator nie ma wpływu na transfer danych. Szczegółowe informacje o zakresie i zasadach zbierania danych w związku z tą usługą można znaleźć pod linkiem: https://policies.google.com/privacy.
GOOGLE TAG MANAGER (GTM)
5.5. Administrator korzysta również z Google Tag Manager (GTM). Google Tag Manager (GTM) jest narzędziem, które umożliwia Administratorowi dodawanie, modyfikowanie i zarządzanie kodami śledzącymi oraz innymi narzędziami analitycznymi w Serwisie. Z pomocą Google Tag Manager Administrator monitoruje prowadzone kampanie reklamowe oraz sposób, w jaki Użytkownik korzysta z Serwisu.
Google Tag Manager nie zbiera żadnych informacji umożliwiających identyfikację Użytkownika, jednakże narzędzie to powoduje uruchomienie innych tagów, które z kolei mogą zbierać dane.
W ramach ustawień plików cookies Użytkownik może zadecydować, czy wyraża zgodę na wykorzystywanie takich plików cookies, czy nie. Szczegółowe informacje o zakresie i zasadach zbierania danych w związku z tą usługą można znaleźć pod linkiem: https://www.google.com/analytics/terms/tag-manager/.

6. ZARZĄDZANIE USTAWIENIAMI COOKIES
6.1. Wykorzystanie plików cookies w celu zbierania za ich pośrednictwem danych, w tym uzyskania dostępu do danych zapisanych na urządzeniu Użytkownika, wymaga uzyskania zgody Użytkownika. Zgoda ta może być w każdym momencie wycofana.
6.2. Zezwolenie nie jest wymagane jedynie w przypadku plików cookies, których stosowanie jest niezbędne do świadczenia usługi telekomunikacyjnej (transmisja danych w celu wyświetlenia treści).
6.3. Wycofanie zgody na wykorzystanie plików cookies możliwe jest za pośrednictwem ustawień przeglądarki. Szczegółowe informacje na ten temat można znaleźć pod poniższymi linkami:
6.3.1. Internet Explorer: https://support.microsoft.com/pl-pl/help/17442/windows-internet-explorer-delete-manage-cookies
6.3.2. Mozilla Firefox: http://support.mozilla.org/pl/kb/ciasteczka
6.3.3. Google Chrome: http://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=pl&answer=95647
6.3.4. Opera: http://help.opera.com/Windows/12.10/pl/cookies.html
6.3.5. Safari: https://support.apple.com/kb/PH5042?locale=en-GB
6.4. Użytkownik może w każdej chwili zweryfikować status swoich aktualnych ustawień prywatności dla wykorzystywanej przeglądarki przy wykorzystaniu narzędzi dostępnych pod poniższymi linkami:
6.4.1. http://www.youronlinechoices.com/pl/twojewybory
6.4.2. http://optout.aboutads.info/?c=2&lang=EN

7. OKRES PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
7.1. Okres przetwarzania danych przez Administratora zależy od rodzaju świadczonej usługi i celu przetwarzania. Co do zasady dane przetwarzane są przez czas świadczenia usługi (udostępnienie zawartości Serwisu), do czasu wycofania wyrażonej zgody lub zgłoszenia skutecznego sprzeciwu względem przetwarzania danych w przypadkach, gdy podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora.
7.2. Okres przetwarzania danych może być przedłużony w przypadku, gdy przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia i dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed roszczeniami, a po tym czasie jedynie w przypadku i w zakresie, w jakim będą wymagać tego przepisy prawa. Po upływie okresu przetwarzania dane są nieodwracalnie usuwane lub anonimizowane.

8. UPRAWNIENIA UŻYTKOWNIKA
8.1. Użytkownikowi przysługuje:
9.1.1. prawo dostępu - prawo dostępu pozwala Użytkownikowi na uzyskanie informacji o przetwarzanych przez Administratora Danych osobowych oraz o niektórych innych informacjach (takich jak np. te zawarte w Polityce);
9.1.2. prawo do sprostowania - Użytkownik ma prawo do sprostowania Danych osobowych, jeśli są one niepoprawne lub niekompletne;
8.1.1. prawo do usunięcia danych - Użytkownik może zażądać usunięcia swoich Danych osobowych, chyba ze istnieje obowiązek ich zachowania. Prawo do usunięcia danych nie jest prawem stosowanym bez wyjątku. Administrator ma prawo do dalszego przetwarzania Danych osobowych Użytkownika, jeśli takie przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia zobowiązań prawnych ciążących na Administratorze lub w celu dochodzenia, wykonywania roszczeń prawnych lub obrony przed nimi;
8.1.2. prawo do ograniczenia przetwarzania - prawo to obejmuje ograniczenie samego wykorzystywania lub sposobu, w jaki dane osobowe są wykorzystywane. Prawo to jest ograniczone do niektórych przypadków i w szczególności ma zastosowanie, jeśli: (a) Dane osobowe są nieprawidłowe; (b) przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a Użytkownik odmawia ich usunięcia; (c) dane nie są już potrzebne, lecz Użytkownik potrzebuje ich do dochodzenia, wykonywania roszczeń prawnych lub obrony przed nimi. W przypadku ograniczenia przetwarzania danych mogą być one nadal przechowywane przez Administratora, lecz niewykorzystywane;
8.1.3. prawo do przenoszenia danych - prawo to oznacza, że w miarę możliwości technicznych Administrator przekazuje Dane osobowe Użytkownika w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego dla własnych celów Użytkownika;
8.1.4. prawo do sprzeciwu - Użytkownik może zgłosić sprzeciw wobec przetwarzania swoich danych osobowych, jeżeli jest to oparte na uzasadnionym interesie, w szczególności w przypadku marketingu bezpośredniego;
8.1.5. prawo wniesienia skargi - Użytkownikowi przysługuje prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną Danych osobowych (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stanisława Moniuszki 1A, 00-014 Warszawa).
8.2. W zakresie, w jakim dane Użytkownika przetwarzane są na podstawie zgody, można tę zgodę wycofać w dowolnym momencie, kontaktując się z Administratorem za pośrednictwem poczty elektronicznej - e-mail: odo@wkg.pl oraz pisemnie na adres Administratora. Wycofanie zgody pozostaje bez wpływu na przetwarzanie Danych osobowych, które nastąpiło przed złożeniem oświadczenia o wycofaniu zgody przez Użytkownika.
8.3. Użytkownik ma prawo zgłoszenia sprzeciwu względem przetwarzania danych dla celów marketingowych, jeśli przetwarzanie odbywa się w związku z prawnie uzasadnionym interesem Administratora, a także – z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Użytkownika – w innych przypadkach, gdy postawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora (np. w związku z realizacją celów analitycznych i statystycznych).
9. ODBIORCY DANYCH
9.1. W związku z realizacją usług Dane osobowe będą ujawniane zewnętrznym podmiotom, w tym w szczególności dostawcom odpowiedzialnym za obsługę systemów informatycznych, operatorom portali społecznościowych, podmiotom prowadzącym działalność pocztową lub kurierską oraz podmiotom powiązanym z Administratorem, w tym spółkom z jego grupy kapitałowej.
9.2. Administrator zastrzega sobie prawo ujawnienia wybranych informacji dotyczących Użytkownika właściwym organom bądź osobom trzecim, które zgłoszą żądanie udzielenia takich informacji, opierając się na odpowiedniej podstawie prawnej oraz zgodnie z przepisami obowiązującego prawa.

10. PRZEKAZYWANIE DANYCH POZA EOG
10.1. Poziom ochrony Danych osobowych poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG) różni się od tego zapewnianego przez prawo europejskie. Z tego powodu Administrator przekazuje Dane osobowe poza EOG tylko wtedy, gdy jest to konieczne, i z zapewnieniem odpowiedniego stopnia ochrony, przede wszystkim poprzez:
10.1.1. współpracę z podmiotami przetwarzającymi Dane osobowe w państwach, w odniesieniu do których została wydana stosowna decyzja Komisji Europejskiej dotycząca stwierdzenia zapewnienia odpowiedniego stopnia ochrony Danych osobowych;
10.1.2. stosowanie standardowych klauzul umownych wydanych przez Komisję Europejską;
10.1.3. stosowanie wiążących reguł korporacyjnych, zatwierdzonych przez właściwy organ nadzorczy.
10.2. Administrator zawsze informuje o zamiarze przekazania Danych osobowych poza EOG na etapie ich zbierania.
11. DANE KONTAKTOWE
11.1. Kontakt z Administratorem jest możliwy poprzez adres e-mail: odo@wkg.pl lub adres siedziby: WKG sp. z o.o., ul. Działoszyńska 69, 98-355 Raciszyn.

12. ZMIANY POLITYKI PRYWATNOŚCI
12.1. Polityka jest na bieżąco weryfikowana i w razie potrzeby aktualizowana.
12.2. Aktualna wersja Polityki została przyjęta i obowiązuje od 28.10.2025 r.